Το παρόν σύγγραμμα αποτελεί ένα πλήρες και σύγχρονο ανάγνωσμα το οποίο προσφέρει με κατανοητό τρόπο τη μάθηση των παραδοσιακών νεοκλασικών θεμάτων της Μικροοικονομικής Θεωρίας, όπως τη λειτουργία και τη συμπεριφορά της επιχείρησης τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο δράσης αγορών επιχειρήσεων σε εθνικές και διεθνείς αγορές. Επιπρόσθετα, το βιβλίο περιλαμβάνει όλες τις εξελίξεις στο χώρο της Μικροοικονομικής Θεωρίας, όπως τη θεωρία παιγνίων, τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα οι παγκόσμιες αγορές, τις εξωτερικότητες, τα οικονομικά του κόστους συναλλαγών και την επίπτωση της ατελούς και μη ατελούς πληροφόρησης στις αγορές προϊόντων. Μάλιστα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κοινωνικιπολιτική διάσταση της Μικροοικονομικής Θεωρίας. Το εγχειρίδιο περιλαμβάνει θέματα που άπτονται των καθημερινών μας συζητήσεων, όπως ο χειρισμός των δημοσίων αγαθών από την κυβέρνηση, η ρύπανση του περιβάλλοντος, οι φόροι, η κοινωνική ανισότητα, η φτώχεια, όλα εξετασμένα μέσα στο αυστηρό πλαίσιο της οικονομικής αποτελεσματικότητας, αλλά παράλληλα και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Το σύγγραμμα είναι διάχυτο από μαθηματικές ασκήσεις και επιχειρησιακά παραδείγματα που επιτρέπουν στον αναγνώστη να εναρμονίσει άμεσα τη Μικροοικονομική Θεωρία με την πρακτική εφαρμογή της. Τα παραδείγματα και οι ασκήσεις αναφέρονται σε θέματα συμπεριφοράς των καταναλωτών, τη λειτουργία και τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων στις διάφορες αγορές των προϊόντων, τις αγορές των συντελεστών παραγωγής, αλλά και σε εκείνα τα εργαλεία που χειρίζεται το κράτος όταν επεμβαίνει στις αγορές των προϊόντων και των δημοσίων αγαθών και επηρεάζουν άμεσα της ευημερία του πολίτη.