Ο Νικόλαος Παναγόπουλος διδάσκει στο τμήμα Μάρκετινγκ του Πανεπιστηνίου της Alabama. Διετέλεσε Λέκτορας Μάρκετινγκ στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Τα ερευνητικά, διδακτικά αλλά και συμβουλευτικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις πωλήσεις και στη διοίκηση πωλήσεων, στο σχεδιασμό στρατηγικής μάρκετινγκ, στο Customer Relationship Management (CRM), καθώς και σε εφαρμογές προχωρημένων στατιστικών τεχνικών σε προβλήματα μάρκετινγκ και πωλήσεων.
Οι ερευνητικές του εργασίες έχουν δημοσιευτεί σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά όπως το Journal of Personal Selling & Sales Management, το Industrial Marketing Management, το Journal of Business Research, το European Journal of Marketing, το International Journal of Human Resource Management, το Journal of Selling & Major Account Management, το International Journal of Customer Relationship Management, καθώς και στα πρακτικά διεθνών επιστημονικών συνεδρίων τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α.Επιπλέον, ο Δρ. Παναγόπουλος διατελεί ως μέλος του editorial board του επιστημονικού περιοδικού Industrial Marketing Management ενώ διατελεί και ως κριτής (reviewer) σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά όπως το European Journal of Marketing, το Journal of Business Research, το Journal of Business & Industrial Marketing και το Marketing Education Review.Ο Δρ. Παναγόπουλος είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, του European Marketing Academy, του American Marketing Association, ενώ είναι ιδρυτικό μέλος του Global Sales Science Institute.
Τέλος, ο Δρ. Παναγόπουλος έχει συμμετάσχει σε έναν μεγάλο αριθμό συμβουλευτικών έργων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων για οργανισμούς τόσο του Δημοσίου όσο και του Ιδιωτικού τομέα (π.χ. ΓΓΕΤ, ΟΤΕ, Υπουργείο Γεωργίας, Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Εμπορικό Επιμελητήριο Αθηνών, ΕΔΕΤ, Ελληνικά Πετρέλαια, Ipsen Hellas, Cegedim Hellas, 01 Πληροφορική, Super Markets Atlantic, MDM Σύμβουλοι Επιχειρήσεων κλπ).