Σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης της γνώσης, της τεχνολογίας, της παραγωγής, των καταναλωτικών προτύπων και των αγορών, η σημερινή δυναμική επιχείρηση έχει να αντιμετωπίσει ένα παγκοσμιοποιημένο ανταγωνισμό, τόσο εντός, όσο και εκτός των συνόρων. Επομένως, πρέπει να διαμορφώσει τις κατάλληλες στρατηγικές προσαρμογής, επιβίωσης ή δυναμικής ανάπτυξης μέσα σε ένα εξαιρετικά πολύπλοκο και ταχύτητα μετεξελισσόμενο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, όπου οι εγχώριες αγορές δεν προσφέρουν πλέον πολλές ευκαιρίες, ενώ τόσο ο ανταγωνισμός όσο και οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των πελατών έχουν έμμεσα ή άμεσα επηρεασθεί από την παγκοσμιοποίηση των αγορών. Οι εγχώριες εταιρείες, ακόμη και εάν δεν προτίθενται να διεθνοποιηθούν, είναι αναγκασμένες να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από ξένες εταιρείες μέσα στην ίδια τη χώρα τους.
Το θέμα της διεθνοποίησης είναι ιδιαίτερα επίκαιρο για τη χώρα μας, η οποία διακρίνεται από έλλειψη εξωστρέφειας, έχοντας το χαμηλότερο κατά κεφαλή εξαγωγικό εισόδημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το βιβλίο «Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για διεθνείς αγορές» στόχο έχει να καλύψει το μείζον θέμα της διεθνοποίησης, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη, συστηματική και επιστημονική προσέγγιση σχετικά με τις πλέον αποτελεσματικές στρατηγικές και τακτικές Μάρκετινγκ για τη διείσδυση της επιχείρησης σε διεθνείς αγορές.
Το βιβλίο αποτελείται από τρία μέρη, έντεκα κεφάλαια και ένα παράρτημα σε μορφή CD, η συγγραφή των οποίων στηρίχθηκε αφενός στις πλέον πρόσφατες επιστημονικές εξελίξεις που παρουσιάζονται στην παγκόσμια βιβλιογραφία του εξαγωγικού και διεθνούς Μάρκετινγκ και αφετέρου στη μακροχρόνια ερευνητική, συμβουλευτική και διδακτική εμπειρία των συγγραφέων σε θέματα χάραξης στρατηγικών Μάρκετινγκ για την επέκταση των επιχειρήσεων εκτός συνόρων.
→ Στο πρώτο μέρος του βιβλίου αναλύεται ο τρόπος λήψης των αποφάσεων διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
→ Στο δεύτερο μέρος περιγράφονται διεξοδικά οι στρατηγικές που αφορούν το προϊόν, την τιμολόγηση, τα δίκτυα διανομής και την προβολή και επικοινωνία για διεθνείς αγορές, καθώς και οι αποφάσεις για την οργάνωση, το στρατηγικό σχεδιασμό και τον έλεγχο Μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διεθνώς.
→ Στο τρίτο μέρος του βιβλίου εξετάζεται λεπτομερώς το Διαδικτυακό Σύστημα Παγκόσμιας Διοίκησης Μάρκετινγκ - Global Marketing Management System Online (GMMSO), το οποίο είναι ένα λογισμικό, που επιτρέπει στους χρήστες να συντάξουν μια ανάλυση της κατάστασης της εταιρείας σε παγκόσμιο περιβάλλον, να εντοπίσουν χώρες με υψηλή αγοραστική δυνατότητα για τα προϊόντα της επιχείρησης, να συντάξουν μια ανάλυση της αγοράς και του ανταγωνισμού, να επιλέξουν την καλύτερη αγορά-χώρα και τέλος, να καθορίσουν την καταλληλότερη στρατηγική διείσδυσης, αναπτύσσοντας και το αντίστοιχο σχέδιο Μάρκετινγκ.