Η απάντηση που πρέπει να δώσει κάθε επιχειρηματίας στην ερώτηση «Γιατί να επιλέξει εμένα ο πελάτης και όχι τον ανταγωνιστή μου;» αποτελεί το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Φυσικά, εκ πρώτης η απάντηση φαντάζει εύκολη. Πολλοί απαντούν: η ποιότητα, οι καλές τιμές, η εξυπηρέτηση, η αμεσότητα και η ανθρώπινη επαφή. Αυτά όμως είναι τα βασικά! Δεν υπάρχει επιχείρηση ή επιχειρηματίας που δεν προσπαθεί να παρέχει τα παραπάνω. Άρα, αυτά δεν αποτελούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα! Εξάλλου, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δεν πρέπει να μπορεί να αντιγραφεί εύκολα από τον ανταγωνισμό. Όσο η αντιγραφή αυτή καθυστερεί, τόσο μεγαλύτερο προβάδισμα έχετε.
Σύμφωνα με το βιβλίο «Το Μάρκετινγκ της επιχείρησής σας», υπάρχουν τρία βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά σας για να γίνει ξεχωριστό:
1. Θα πρέπει να έχει νόημα για τους πελάτες (να ικανοποιεί μια ανάγκη τους) και να αναγνωρίζουν πως δεν μπορούν να το βρουν πουθενά αλλού.
2. Θα πρέπει να είναι αξέχαστο ώστε να έρχεται πρώτο στη σκέψη των καταναλωτών όταν αναζητούν το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε.
3. Θα πρέπει να αγγίζει το συναίσθημα των καταναλωτών. Τι επιθυμούν; Τι τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια; Τι τους μπερδεύει;
Ακόμα και στις χειρότερες συνθήκες ανταγωνισμού (κακός πόλεμος τιμών, αντιγραφές των τακτικών σας, αθέμιτος ανταγωνισμός κ.ά.) όπως και στην περίοδο μιας οικονομικής ύφεσης πάντα υπάρχει τρόπος να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας από τις υπόλοιπες. Πολλές επιχειρήσεις δε χρησιμοποιούν αυτό το βασικό εργαλείο του μάρκετινγκ για να πετύχουν ή δεν το ψάχνουν τόσο πολύ. Πάντως, από τη στιγμή που μια επιχείρηση έχει πελάτες, έχει και κάποιο λόγο που τη διαφοροποιεί από τις άλλες, αρκεί ο επιχειρηματίας να τον εντοπίσει και να χτίσει πάνω σε αυτόν.
Όσο διαφορετικό και συμπαγές είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, τόσο μεγαλύτερη η επιτυχία. Θυμηθείτε πως το μυστικό της επιχειρηματικής επιτυχίας είναι να παρέχουμε πάντα αυτό που υποσχόμαστε δημιουργώντας ένα σταθερό μήνυμα το οποίο θα χτίζουμε με το πέρασμα του χρόνου στο μυαλό των πελατών-καταναλωτών.
⇢ Τι πρέπει να θυμάστε: Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δε διαρκεί για πάντα!
Πηγή: «Το Μάρκετινγκ της επιχείρησής σας» του συγγραφέα Θέμη Σαρανταένα.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τον τρόπο που μπορείτε να προβάλλετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και να δημιουργήσετε το δικό σας πλάνο Μάρκετινγκ εύκολα, γρήγορα και σωστά μπορείτε να βρείτε εδώ.