Η business coach Δήμητρα Ζερβάκη παρουσιάζει το βιβλίο μας "Η επιχειρησιακή στρατηγική σε μία μόνο σελίδα". Την ευχαριστούμε θερμά!
Ένα βιβλίο των Marc Van Eck και Ellen Leehnouts, δύο ανθρώπων με μακρά πορεία στο χώρο των επιχειρήσεων και με μεγάλη εμπειρία σε θέματα επιχειρησιακής στρατηγικής, που συμπυκνώνει βιωματική γνώση πολλών χρόνων και τοποθετεί σε μία σελίδα επιστημονική γνώση, γνωστή εδώ και πολλά χρόνια στο πεδίο της διοίκησης επιχειρήσεων.
Από τη μέχρι τώρα δική μου εμπειρία ως business coach, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που θέλουν να δημιουργήσουν μία επιχείρηση ή την έχουν δημιουργήσει ήδη, δυσκολεύονται να κατανοήσουν τον όρο «επιχειρησιακή στρατηγική», μπορεί να μην τον γνωρίζουν καν και φυσικά δεν μπορούν να «νιώσουν» τι χρησιμότητά του. Επίσης η έννοια της «στρατηγικής» είναι παρεξηγημένη και πολλές είναι οι φορές που συγχέεται με τις τακτικές που θα πρέπει να εφαρμόσει μία επιχείρηση για να μπορεί να υπάρξει μέσα στην αγορά.
Όταν λοιπόν δεν κατανοούμε κάτι ή όταν οι γνώσεις μας είναι ελλιπείς, επόμενο είναι να μην μπορούμε να το εφαρμόσουμε, να το θεωρούμε «άχρηστο», ή να μην το εφαρμόζουμε σωστά και άρα αποτελεσματικά.
Αυτό το βιβλίο προσφέρει με οπτικοποιημένο τρόπο, μέσα από παραδείγματα και ακολουθώντας την πρακτική «βήμα-βήμα» το πλαίσιο εκείνο που μπορεί να βοηθήσει στην:
- αποσαφήνιση του όρου «επιχειρησιακή στρατηγική»,
- κατανόηση των όρων «σκοπός», «στόχος», «στρατηγική στόχου», «τακτικές» ή «μέτρα»,
- ανάπτυξη της «επιχειρησιακής στρατηγικής» ενός οργανισμού σε μία σελίδα, που μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο καθοδήγησης, λήψης αποφάσεων και συνεννόησης μεταξύ των εργαζόμενων.
Διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα βιβλία που ασχολούνται μ’ αυτό το θεματικό αντικείμενο, αν και όπως προανέφερα δεν παρουσιάζει κάποια νέα επιστημονικά ευρήματα στο θέμα «επιχειρησιακή στρατηγική», σε επίπεδο προσφοράς της γνώσης με πρακτικό τρόπο. Επίσης είναι μικρό σε μέγεθος και άρα πολύ εύχρηστο.
Παρ’ όλη την «πρακτικότητά» του, θεωρώ ότι για να χρησιμοποιήσει κάποιος αποτελεσματικά τη διαδικασία που προτείνουν οι συγγραφείς, θα πρέπει να έχει αρκετές γνώσεις αλλά και εμπειρία σε θέματα διοίκησης επιχειρήσεων. Θα πρέπει να κατέχει ταυτόχρονα και τη μεγάλη αλλά και την πιο ειδική εικόνα ώστε να είναι σε θέση να αναπτύξει μία επιχειρησιακή στρατηγική σε μία μόνο σελίδα. Γιατί όπως είχε πει και ο Mark Twain: «Δεν είχα χρόνο να γράψω ένα σύντομο γράμμα, γι’ αυτό έγραψα ένα μακροσκελές.» Και ο χρόνος, στην περίπτωση των επιχειρήσεων, μεταφράζεται και σε χρόνο που έχει επενδύσει κάποιος στο να αποκτήσει επιστημονικές και βιωματικές γνώσεις.
Πιστεύω ότι αποτελεί ένα πολύ καλό εργαλείο στα χέρια των ανθρώπων που:
- λειτουργούνως business/executive coaches,
- εκπαιδεύουν ενήλικες που θέλουν να δημιουργήσουν αειφορικές, βιώσιμες επιχειρήσεις ή/και θέλουν να γίνουν αποτελεσματικοί General Managers, σε συνδυασμό πάντα και με άλλα εργαλεία του «επιχειρείν»,
- εργάζονται ως managers σε επιχειρήσεις, που όμως έχουν κάνει σπουδές στο γνωστικό αντικείμενο της διοίκησης επιχειρήσεων,
- είναι entrepreneurs, με μεγάλη εμπειρία στη δημιουργία και τη διαχείριση συμβατικών, νεοφυών ή/και κοινωνικών επιχειρήσεων.
Θα το πρότεινα λοιπόν ανεπιφύλακτα στα προαναφερόμενα target groups, γιατί εκτιμώ ότι στην Ελλάδα του σήμερα, όπου η επιχειρησιακή προχειρότητα είναι η συνήθης πρακτική, ένα τέτοιο βιβλίο μπορεί να συμβάλλει σε μία πιο επαγγελματική και πιο ολιστική προσέγγιση του «επιχειρείν».
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βιβλίο εδώ.