Ένα από πλέον συνηθισμένα λάθη που μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας, είναι να μιλάει για τη δουλειά του χωρίς όμως να ακούει για τη δουλειά των πελατών του! Η σωστή επικοινωνία με τους πελάτες σας, προϋποθέτει πως στον ίδιο βαθμό που προωθείτε τη δουλειά σας θα πρέπει και να ακούτε και για τη δουλειά των πελατών σας. Εφόσον λοιπόν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας βρίσκονται σε άμεσο συσχετισμό με τη δουλειά των πελατών σας, πρέπει να επιδιώκετε αυτή την επικοινωνία η οποία θα ενισχύσει τους δεσμούς της μεταξύ σας, σχέσης. Τη συγκεκριμένη προσέγγιση πρέπει ασφαλώς να την εμφυσήσετε και στους υπαλλήλους σας, οι οποίοι πρέπει να είναι σε θέση να αναπτύξουν για αμφίπλευρη επικοινωνία με το πελατολόγιό σας. Να θυμάστε. Επικοινωνώ σημαίνει νοιάζομαι!
Επικοινωνώ και συνδέομαι!
Το χτίσιμο των πελατειακών σας σχέσεων πρέπει να αξιοποιεί όλους τους διαθέσιμους επικοινωνιακούς τρόπους και πολύ περισσότερο εκείνους τους οποίους μας σύστησε τα τελευταία χρόνια η σύγχρονη τεχνολογία. Αναφέρομαι στα social media αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα μέσα online δικτύωσης τα οποία σας προσφέρουν το βήμα για να προσεγγίσετε εκτός από νέους και εν ενεργεία πελάτες σας οι οποίοι επιθυμούν να έχουν μία όσο το δυνατόν πιο τακτική επικοινωνία μαζί σας. Προσεγγίστε αυτά τα μέσα με σκοπό να συνδεθείτε και να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας αλλά όχι υπό την οπτική απλών ανακοινώσεων και προωθήσεων. Επιδιώξτε το διάλογο, την ανταλλαγή απόψεων, την επίλυση αποριών και το κυριότερο. Αξιοποιήστε την online παρουσία σας για να χτίσετε μια σωστή ανθρωποκεντρική επικοινωνία και όχι απλά την εικόνα σας!
Επικοινωνώ, συνδέομαι και υπερβαίνω!
Ένας πελάτης που έχει επιλέξει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας, ασφαλώς δεν περιμένει και δεν πρέπει να περιμένει τίποτα λιγότερο απ' ότι του έχετε υποσχεθεί. Αν του προσφέρετε αυτό που περιμένει θα μείνει ικανοποιημένος. Αν όμως του προσφέρετε κάτι περισσότερο από αυτό που ανέμενε, θα χτίσετε την πιστότητά του! Είναι πολύ σημαντικό κάποιες φορές να υπερβαίνετε τους εαυτούς σας και να προσφέρετε στους πελάτες σας υπηρεσίες που ξεπερνούν τις προσδοκίες που είχαν από εσάς! Δεν είναι δύσκολο να το κάνετε, καθώς με σχετικά απλές κινήσεις μπορείτε να αναδείξετε στα μάτια του πελάτη σας την προσοχή που δείχνετε στις ανάγκες και τα "θέλω" του. Για παράδειγμα, επισπεύστε το χρόνο παράδοσης μιας εργασίας ή ενός προϊόντος από τη συμφωνηθείσα ημερομηνία και εκπλήξτε τον ευχάριστα! Πιστέψτε με, αυτές οι λίγες μέρες επίσπευσης, θα χαράξουν στο μυαλό του την επιχείρησή σας και τον τρόπο που τον εξυπηρετήσατε.
Επικοινωνώ, συνδέομαι, υπερβαίνω και επιβραβεύω!
Είναι σημαντικό για τους μακροχρόνιους πελάτες της επιχείρησής σας, να ξέρουν πως από μεριάς σας, αναγνωρίζεται και εκτιμάται η προτίμησή τους προς την επιχείρησή σας. Δείξτε το, λοιπόν! Οι τρόποι είναι πολλοί. Από μία έκπτωση για την επόμενη εργασία ή αγορά τους από εσάς, μέχρι και κάποιο επιχειρηματικό δώρο. Δεν έχει τόση σημασία το ύψος του οικονομικού οφέλους που θα αποκομίσουν οι πελάτες σας, όσο η απλή ανθρώπινη αναγνώριση ότι με κάποιους ανθρώπους υπάρχει κάτι παραπάνω από μία στυγνή επαγγελματική σχέση. Υπάρχει μία σχέση αμοιβαίας αναγνώρισης και συμπόρευσης προς κοινούς στόχους και για τις δύο πλευρές. Εφαρμόστε και εσείς κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης για την πιστότητα των πελατών σας και πιστέψτε με. Το κέρδος από τη σύσφιξη των πελατειακών σας σχέσεων θα είναι πολύ μεγαλύτερο και σημαντικότερο από το κόστος που θα απαιτηθεί για την υλοποίησή του.
ΒΙΒΛΙΟ ΘΕΜΗ ΣΑΡΑΝΤΑΕΝΑ "ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΑΣ"
Το βιβλίο "Το Μάρκετινγκ της επιχείρησής σας" απευθύνεται σε επιχειρηματίες μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ελεύθερους επαγγελματίες. Αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό που βήμα βήμα θα τους βοηθήσει να σχεδιάσουν τη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησής τους με στόχο την ανάπτυξη και την επιτυχία της.
Πλούσιο σε παραδείγματα και πρακτικές ασκήσεις και γραμμένο σε απλή γλώσσα χωρίς τους δύσκολους ορισμούς του μάρκετινγκ και χωρίς περιττή θεωρία, καθοδηγεί τον αναγνώστη να απαντήσει σε ερωτήματα, όπως πώς θα αναπτύξω την επιχείρησή μου, ποια στρατηγική να ακολουθήσω για να έχει η επιχείρησή μου υγιή ανάπτυξη, ποιες ενέργειες μάρκετινγκ ταιριάζουν στην επιχείρησή μου, πόσα χρήματα πρέπει να ξοδεύω στην προώθηση της επιχείρησής μου, πώς μπορώ να διαφοροποιηθώ από τον ανταγωνιστή μου, πώς μπορώ να βρω νέους πελάτες και να διατηρήσω αυτούς που έχω.
Διαβάστε περισσότερα για το βιβλίο εδώ.