"Το γεγονός ότι ο σκοπός και η αποστολή μιας επιχείρησης σπάνια γίνονται αντικείμενο ανάλυσης είναι ίσως και ο πλέον σημαντικός λόγος που μια επιχείρηση αποτυγχάνει." Peter F. Drucker
Όλες οι εταιρείες έχουν κάποιο σκοπό. Αφορά τις προτεραιότητές τους και διαμορφώνει τους κανόνες με βάση τους οποίους τα διοικητικά στελέχη και οι εργαζόμενοι αποφασίζουν τι είναι σημαντικό και τι όχι σε κάθε περίπτωση.
Ο σκοπός μιας εταιρείας πρέπει να διαθέτει τρία συστατικά. Το πρώτο είναι το ομοίωμα. Όπως ένας ζωγράφος συνήθως ξεκινά ένα έργο φτιάχνοντας πρώτα με μολύβι ένα ομοίωμα αυτού που έχει στο μυαλό του πριν το ζωγραφίσει με τις λαδομπογιές του, έτσι και σε μια εταιρεία τα διοικητικά στελέχη και οι λοιποί εργαζόμενοι έχουν κάτι στο μυαλό τους για το πώς πρέπει να λειτουργεί αυτή η εταιρεία. Η λέξη ομοίωμα είναι σημαντική, διότι δεν είναι κάτι που θα "ανακαλύψουν" οι εργαζόμενοι στο μέλλον, αλλά κάτι που ελπίζουν να έχουν δημιουργήσει όταν φτάσουν σε κάποιο σημείο στο δρόμο που θα οδηγεί στο στόχο τους.
Δεύτερον, για να είναι χρήσιμος ένας σκοπός, οι εργαζόμενοι και τα υψηλόβαθμα στελέχη πρέπει να είναι αφοσιωμένα - πιστά θα λέγαμε - στο ομοίωμα που θέλουν να δημιουργήσουν. Ο σκοπός δεν αρχίζει και τελειώνει στα χαρτιά. Λόγω του ότι θα προκύπτουν συνεχώς ζητήματα που θα απαιτούν λύσεις εκεί που δεν το περιμένεις, οι εργαζόμενοι, αν δεν έχουν αφοσίωση στο σκοπό, θα σταματήσουν να τον υπηρετούν.
Το τρίτο συστατικό του εταιρικού σκοπού αφορά το μετρικό σύστημα με βάση το οποίο τα διοικητικά στελέχη και οι εργαζόμενοι εκτιμούν την πρόοδό τους. Αυτό το σύστημα δίνει σε όλους όσοι ασχολούνται με την επιχείρηση τη δυνατότητα να ισοσταθμίσουν τη δουλειά τους και να συνεχίσουν να κινούνται στο σωστό δρόμο.
Πηγή: Ζωή με αποτέλεσμα: εξισορρόπηση εργασιακής και προσωπικής ζωής
Δείτε εδώ τον οδηγό που θα σας προσφέρει τα εφόδια για να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τις προκλήσεις της ζωής και να βρείτε την ευτυχία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.